Jumlah Pengunjung

01 April 2010

Lambaian Final Piala FA 2010...

Tahun 2009, satu musim aku tak ke mana-mana sebagai seorang penyokong hardcore pasukan Liga Super Kedah. Dari hardcore terus bertukar menjadi softcore seiring dengan 'kesuraman' prestasi The Canaries... Tapi tak la sesuram mana pun, Liga Super tempat ketiga, still a good achievement la... Dan dalam dok bersuram tu pun tak pernah miss jugak nak ke stadium. Bertambah lagi suramnya sebab takdak dah pemain import... Dulu kalau takat Stadium Batu Kawan tu dia punya taraf macam dari rumah nak ke Stadium Darulaman saja laa... Kalau nak cerita bab sejarah dan memori di Stadium Batu Kawan pulak memang sampai Tuanku Sultan Kedah sendiri pun ada sejarah dia dekat situ tiga tahun sudah...

Semangat nak pi stadium pun masih membara sebab Coach Azraai pun tak henti-henti dok bagi maklumat pasukan sepanjang musim sampai la dia letak jawatan. Dan apa yang agak mengharukan, semasa pasukan Kedah berada di Vietnam sebagai persiapan pra-Liga Malaysia, saban hari Coach Azraai menelefon dan habih takdak pun dia SMS aku untuk memberikan perkembangan terkini perlawanan persahabatan dari Ho Chi Minh City. Such a nice coach I've ever met, heil Azraai!!

Tapi Alhamdulillah, tahun 2009 lepas berpeluang jugak menyeberang sampai ke Kota Singa (sebelum tu Pulau Pinang dan Kota Bharu) bawak pasukan Piala Emas Raja-Raja Kedah.

Dua malam lepas, semangat nak jadi hardcore balik mula melonjak lepas Azlan Ismail sumbat gol kedua di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada minit ke-58... Dalam hati dok kata "Final dah tahun ni!!". Tak sampai seminit satu SMS masuk - "Bas untuk disewa,". Sapa lagi kalau bukan dari Terap, broker bas untuk geng HijauKuning.com (HKC). Dan lambaian Road to FA Cup Final dah bermula... Mana taknya, dok sembang bab trip nak pi final ni ada dekat sebulan dah dengan Terap dan Syed Ahmad, dok planning bab nak sewa bas ni macam-macam dah.

Tapi, 90 minit perjuangan masih ada untuk anak-anak buah Hj. Ahmad dan Hj. Radhi tempuhi Sabtu ini (03/04/2010). Dan dok berdoa semoga tak payah dah nak cancel balik bas yang kami dah booking tuuu......

Tiada ulasan: